•   Fri frakt över 2000 kr
  •   Faktura 14 dagar
  •   Säkra & prisvärda produkter

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Fraktkostnaden för en beställning är 99kr . Vid ordervärde överstigande 2000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Vill du byta en vara står du själv för returfrakten, men vi sänder dig kostnadsfritt den nya varan till dig.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

För att kunna handla hos oss måste du var minst 18 år. Du registrerar dig som kund direkt på vår sida efter att du valt vilka varor du vill handla. Under stycket hantering av kunduppgifter kan du läsa om hur vi hanterar de uppgifter du lämnar till oss. Om något ändras i våra villkor kommer det tydligt att anges på vår hemsida och/eller i den produktinformation som anges. 

Personuppgifter Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. När du accepterar köpvillkoren samtycker du också till den personuppgiftshantering som vi tillämpar. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av HECA Sport AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. HECA Sport AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. 

Vi behandlar mail och order under våra kontorstider (tisdag-fredag 10.00-17.00)

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Ångerrätt: Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick tillsammans med ett oskadat originalemballage med alla märkningar kvar.

Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av felande vara åtgärdar vi det kostnadsfritt för dig som kund. I det fall tiden för returrätten överskrider 14 dagar enligt ovan kommer vi låta paketet gå i retur till dig som kund.

 

Så här utnyttjar du ångerrätten

Om du vill returnera en vara.

1, Skicka tillbaka varan till oss. Adressen är: HECA Sport AB, Marinvägen 2, 856 33 Sundsvall.

2, När vi fått returen och godkänt den krediterar vi ditt köp hos Klarna.

Om du vill byta en vara.

1. Ring alltid butiken på 060 – 52 52 44 om du vill byta en vara så att vi kan reservera den nya varan åt dig. Om du inte gör detta riskerar du att det du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet.

    Var vänlig och ha ditt kundnr och ordernr framme när du ringer.

2. Skicka tillbaka varan till oss. Adressen är: HECA Sport AB, Marinvägen 2, 856 33 Sundsvall.

3. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Vid byten betalar du för frakterna.

Om du vill reklamera en vara. Vid hantering av reklamationer och returer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

1. Ring butiken eller e-posta till info@hecamc.se så snart du upptäcker felet.

3. När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan.

 

OBS! Om returnerad vara är för dåligt emballerad så att varan eller varuförpackningen är skadad, med resultat att vi ej kan sälja varan till ordinarie pris kommer avdrag att ske vid återbetalning,

eller så skickas varan tillbaks till dig.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information

Moms visas: